طراحی سایت محتوایی با قالب وردپرس Minimal

شبکه اینترنت و بستر وب، امروزه به عنوان فعال ترین، پویاترین، بروزترین و کامل ترین منبع اطلاعاتی در همه رشته ها و زمینه ها، ابزار مناسبی برای محققین و پژوهشگران محسوب می شود. اگر صفحات و سایت های تفریحی، تجاری و خدماتی را کنار بگذاریم، می توان اعتراف کرد که بخش عمده محتوای وب را پرتال های علمی و آموزشی تشکیل می دهند. بنابراین نیاز به هیچ گونه استدلال اضافی برای پی بردن به اهمیت گسترده این دسته از وبسایت ها وجود ندارد.

 ‎

محتوا و نیز سبک ارائه مطالب در چنین وبگاه هایی ایجاب می کند که با توجه به متن محور بودن مطالب و بهره گیری کمتر از عناصر دیداری و گرافیکی، طراحی و ساختار اینگونه از سایت ها با دقت نظر بیشتر و توجه به شرایط مطرح شده انتخاب و پی ریزی شود. یک طراحی ایده آل برای موضوع مورد نظر لزوماً باید به گونه ای باشد که اولاً تناسب و راحتی کافی برای مطالعه و خواندن متون را فراهم کند و ثانیاً قسمت هایی که نیاز به استفاده از تصاویر و المان های گرافیکی دارند، با توجه به محدودیت های این نوع کاربرد طراحی و انتخاب شوند.

 ‎

مسلماً یکی از دغدغه های صاحبان چنین سایت هایی تهیه تصویر برای پست های عمدتاً متن محور و انتزاعی است که در بسیاری از موارد می تواند برای نویسنده مشکلات زیادی ایجاد نماید. بنابراین قالبی برای این کار مناسب خواهد بود که بیش از همه بر متن و نوشته ها تکیه داشته باشد تا آنکه جذابیت خود را از جلوه های بصری وام گیرد. از دیگر سو، نوع رنگ بندی و سبک صفحه آرایی برگه ها باید نهایت همخوانی و تناسب را با چشم خواننده داشته باشد تا با جلوگیری از خستگی چشم در حین مطالعه، مانع از ایجاد اثرات نامطلوب در خواننده شود.

 ‎

قالب وردپرس مینیمال Minimal

نمونه ای از یک قالب وردپرس ایده آل و کارآمد برای استفاده در طراحی وبسایت های علمی، تحقیقاتی و مقاله نویسی و موضوعات مشابه را می توان قالب وردپرس Minimal معرفی کرد. قالب وردپرس مینیمال قالبی است که امکانات حداکثر را با طراحی حداقل برای شما به ارمغان می آورد.

 ‎

قالب وردپرس مینیمال minimal

 ‎

قالب وردپرس مینیمال از نظر طراحی به طور قابل توجه به موازین و استانداردهای یک قالب مجله ای متن محور و سبک پایبند است، به طوری که آن را می توان گزینه مناسبی برای یک پایگاه مرجع علمی برشمرد. البته کاربردهای این قالب تنها به اینجا ختم نمی شود و می توان از آن حتی برای یک وبلاگ شخصی و یا یک وبسایت تجاری و شرکتی نیز استفاده نمود.

 ‎

همان طور که گفته شد، طراحی خاص و اصول بکار رفته در رنگ بندی باعث شده تا این قالب در عین زیبایی و جذابیت خود، از هر نظر ساده و چشم نواز به نظر برسد و کاربران خود را ترغیب نماید تا گشت و گذار خود را در آن وبسایت تکمیل کنند. تم مینیمال در دو رنگ بندی اصلی روشن و تاریک ساخته شده است تا با توجه به کاربرد آن، هماهنگی هرچه بیشتری با موضوع و محتوا داشته باشد.

 ‎

آشنایی با قابلیت ها و امکانات قالب وردپرس Minimal

برای توصیف ویژگی های مینیمال از ابتدای قالب شروع می کنیم؛ درست در جایی که لوگو و توضیح سایت در آنجا قرار گرفته است. در سمت چپ سربرگ نیز یک جعبه جستجوی جمع و جور و شکیل به کاربران سایت شما برای یافتن مطالب مورد نظرشان یاری خواهد رساند. بخش اصلی قالب با فهرست ناوبری یا اصطلاحاً “منوی سایت” در بالا شروع می شود. آنچه در این قالب به چشم می خورد، یک فهرست کاربرپسند با طراحی ساده و مینیمال که البته ویژگی های یک منوی حرفه ای را به ارث برده است. از جمله اینکه فهرست قالب مینیمال از زیرمنوها به طور کامل پشتیبانی می کند.

 ‎

پس از منوی سایت به بخش جذاب و تأثیرگذار قالب می رسیم؛ اسلایدشو! همان طور که گفته شد، این قالب تناسب زیادی با کاربردهای متنی و محتوایی دارد. بنابراین طبیعی است که در آن از اسلایدرهای بزرگ و پیچیده با تصاویر غول پیکر (!) خبری نباشد. در عوض شما این امکان را خواهید داشت که در کنار تصویر هر اسلاید، جملات بیشتری به عنوان توضیح مربوط به هر پست داشته باشید. علاوه بر این در هر اسلاید از دو عنوان اصلی و ثانویه به منظور افزایش کارایی ژورنالیستی و خبری قالب استفاده شده است.

 ‎

اسلایدر قالب وردپرس مینیمال minimal

 ‎

پس از اسلایدشو به بخش سه ستونه قالب می رسیم. در همه قالب هایی که از این امکان در چیدمان صفحه اصلی خود بهره می برند، هدف و انگیزه اصلی آن است که به صاحبان سایت این امکان داده شود تا سه ویژگی یا سه خدمت و یا به طور کلی سه موضوع مهم مرتبط با فعالیتشان را به طور مستقیم در معرض دید مخاطب در برخورد اول قرار دهند. قالب مینیمال نیز با استفاده از این ایده، به نحو شایسته از عهده این وظیفه بر آمده است.

 ‎

در صورتی که شما در نظر دارید از این قالب برای وبسایت مجله خود استفاده کنید باید بگوییم که برای شما یک سورپرایز وجود دارد! در پایین صفحه اصلی مینیمال بخشی تعبیه شده که از یک تیتر، یک تصویر کوچک و فضای زیادی برای قرارگرفتن متن تشکیل می شود. بله، درست حدس زدید! این دقیقاً همان جایی است که شما می توانید دیباچه و یا سخن سردبیر هر شماره از مجله خود را قرار دهید. البته این تنها می تواند یکی از کاربردهای این قسمت باشد. در صورتی که بخواهید از این قالب برای سایت شخصی خود استفاده کنید، این بخش می تواند بیانگر توضیح مختصری درباره شما و زندگیتان باشد.

 ‎

در مجاور بخش متنی و توضیحی صفحه اول، یک ابزارک زبانه دار قرار گرفته است که همیشه می تواند آخرین، محبوب ترین و اتفاقی ترین (!) مطالب شما را در دسترس بازدیدکنندگان قرار دهد. در انتهایی ترین بخش قالب نیز شاهد یک فهرست جمع و جور و ساده هستیم که امکانات لازم در صفحات قالب را تکمیل می کند.

 ‎

شاید امکاناتی که تا اینجا بیان شد برای یک قالب مینیمال، شگفت انگیز به نظر  برسد، اما باید بگوییم شگفتی سازی این قالب به همین جا ختم نمی شود! اکنون می خواهیم نظر شما را به عنوان استفاده کننده و کاربر این قالب به امکانات مدیریتی و آپشن های مختلف آن جلب کنیم.

 ‎

امکانات جانبی و خدمات ویژه قالب وردپرس مینیمال

در ابتدا با پنل تنظیمات قالب وردپرس Minimal شروع می کنیم. در توصیف این قسمت شاید استفاده از یک تمثیل بتواند گویای حقیقت باشد: امکاناتی در حد یک هواپیما و به سادگی راندن یک دوچرخه! در واقع شما با استفاده از این پنل می توانید کنترل بخش بخش قالب را بدست گیرید و از اینکه مهارتی در برنامه نویسی وب ندارید نگرانی نداشته باشید.

 ‎

دومین ویژگی قالب وردپرس مینیمال، بهره مندی از بسته کامل کدهای کوتاه (ShortCode) شرکت الگانت تمز است. شما با استفاده از کدهای کوتاه قادر خواهید بود تا المان های جذابی مانند انواع آیکون ها، باکس های رنگی، اسلایدر تصاویر، انواع جعبه های زبانه دار و … را در پست های خود قرار دهید. البته لازم به ذکر است که در اینجا هم نیازی به دانش طراحی وب نخواهید داشت.

 ‎

ویژگی سوم قالب مینیمال، امکان ایجاد برگه ها با سبک های مختلف است. شما با این امکان می توانید به راحتی یک برگه ساده را به یک برگه تماس، برگه نمونه کار، برگه گالری، نقشه سایت، فرم جستجوی پیشرفته و … تبدیل نمایید. این کار بدون داشتن مهارت بالا در زمینه وب و تنها با انتخاب یک گزینه در هنگام ویرایش برگه امکان پذیر خواهد بود.

 ‎

امکانات ذکر شده مهم ترین ویژگی های قالب مینیمال محسوب می شوند. اما علاوه بر آنها، این قالب همچون سایر قالب های وردپرس حرفه ای از قابلیت های اصلی این سیستم مدیریت محتوا به صورت کامل پشتیبانی می کند. با این حساب، پیشنهاد ما برای کسانی که در حال طراحی سایت علمی و آموزشی، وبسایت شرکتی و تجاری و یا حتی یک وبلاگ شخصی هستند، استفاده از این قالب سبک و پیشرفته شرکت الگانت تمز است.

 ‎

ویژگی های قالب وردپرس Minimal

  • کنترل پنل اختصاصی ePanel برای تنظیمات قالب
  • بهره مندی از مجموعه کامل کدهای کوتاه الگانت تمز
  • پشتیبانی از سبک های مختلف برگه مانند برگه تماس، نقشه سایت، فرم جستجو، برگه ورود، برگه گالری و …
  • پشتیبانی از ابزارک ها و فهرست های وردپرس
  • ابزارک اختصاصی زبانه دار قالب
  • امکان شخصی سازی صفحه اصلی سایت
  • وجود دو رنگ بندی اصلی روشن و تیره برای قالب
  • اسلایدر پیشرفته در صفحه اصلی با قابلیت شخصی سازی
  • کدهای استاندارد و سئوی بهینه و سازگار با موتورهای جستجو

دریافت سریع و رایگان قالب + نصب و راه اندازی قیمت : رایگان

قالب های رایگان در دی بی اس تم بطور مستقیم به پنل کاربری شما اضافه شده و به روز رسانی های آن همواره در اختیار شماست!
دریافت قالب های رایگان هزینه ای ندارد اما می توانید برای نصب و راه اندازی روی کمک ما حساب کنید.

افزودن به سبد خرید