انعطاف و توسعه پذیری ماژول فاکتور پیشرفته پرستاشاپ

به صورت پیشفرض در ماژول فاکتور پیشرفته پرستاشاپ که توسط گروه دی بی اس تم نوشته شده است ، امکان تغییرات و شخصی سازی قسمتهای مختلف تنها با چند کلیک امکان پذیر میباشد.

اما گاهی اوقات نیز پیش می آید نیاز به تغییرات حرفه ای تر و تخصصی تری نیز ، نیاز میباشد. این تغییرات معمولا توسط کاربران حرفه‌ای که کمی آشنایی با کدنویسی نیز دارند میبایست انجام گردد.

ما در تمامی ماژولهایمان این موضوع مهم را مد نظر قرار داده ایم و سعی نموده ایم انعطاف و توسعه پذیری ماژولهایمان را در حد مطلوبی قرار داده تا توسعه دهندگان نیز بتوانند با شخصی سازی و تغییرات فروشگاه حرفه ای تری را ایجاد نمایید. ماژول فاکتور پیشرفته نیز از این قاعده مستثنی نیست و کاملا منعطف و توسعه پذیر نوشته شده است.

به عنوان مثال ماژول فاکتور پیشرفته از سیستم چندقالبی برای فاکتورها پشتیبانی میکنید که به منظور توسعه هر چه بهتر ماژول فاکتور پیشرفته پرستاشاپ ما همیشه توصیه میکنیم که از قالب پیشفرض  فاکتورها که پوشه dbs-default نام دارد  که این پوشه نیز  در پوشه invoice-themes درون شاخه ماژول قرار داشته ، ابتدا یک کپی ایجاد نمایید و سپس نام آن را به دلخواه مثلا my-theme قرار دهید.

حتما این کار را انجام دهید تا در صورت به روز رسانی ماژول ، قالبی که شما ان را شخصی سازی کرده اید ، پاک نشود چرا که با هر به روز رسانی پوشه dbs-default نیز به روز خواهد شد و تغییرات انجام شده در این پوشه به پیشفرض تغییر خواهند کرد.

ترفند و آموزش چرخش محتوا در خروجی PDF ماژول فاکتور پیشرفته پرستاشاپ

به صورت پیشفرض میتوانید ، خروجی فاکتور پیشفرض یا برچسب فاکتور را از بخش تنظیمات پی دی اف فاکتور تغییر داده و انواع اندازه کاغذ ، عمودی یا افقی بودن کاغذ و یا حتی حاشیه سفید کاغذ را انتخاب نمایید.

اما گاهی اوقات پیش می آید که تنها نمیخواهید عمودی یا افقی بودن کاغذ را تغییر دهید بلک میخواهید محتوای فاکتور را نیز بچرخانید!

به عنوان مثال  میخواهید ، فاکتور برچسب را به صورت عمودی توسط پرینترهای مخصوص که کاغذ باریک دارند چاپ نمایید. برای این منظور تنها کافی است از ترفند زیر استفاده نمایید ترفند زیر را به کار برید !

ابتدا فایل type-label.tpl را توسط ادیتور نوت پد باز نمایید و سپس خط دوم را که به صورت زیر است ؛

را به صورت زیر تغییر دهید ؛

حال کافی است فایل pdf.css موجود در پوشه CSS را باز نموده و کدهای زیر را درون آن قرار دهید ؛

بدین طریق ، خروجی PDF فاکتور برچسب ۹۰ درجه چرخش نموده که میتوانید به راحتی آن را در پرینترهای مخصوص و کاغذهای باریک پرینت نمایید.

ضمنا فراموش نکنید که جهت کاغذ فاکتور را نیز از برگه تنظیمات پیکربندی پی دی اف ساز ماژول فاکتور پیشرفته برروی کاغذ عمودی قرار دهید ( در واقع جهت افقی برچسب همچنان غیر فعال باشد )

نکته آخر اینکه این ترفند فقط در خروجی PDF ماژول فاکتور پیشرفته تاثیر گذار است و اگر از طریق مرورگر ، پرینت را انجام می‌دهید، این ترفند مناسب کارتان نخواهد بود.

 

همچنین تغییرات و کدهای فوق جزییاتی نیز دارند که به راحتی توسط شخصی که حداقل آشنایی را با کدنویسی و برنامه نویسی دارد ، قابل تشخیص خواهد بود. از آنجا که انجام هر گونه تغییر را برای افراد نا آشنا با کدنویسی جایز نمیدانیم ، از بیان جزییات ساده فوق چشم پوشی مینماییم وتوصیه میکنیم در صورت عدم آشنایی با کدنویسی ، به هیچ عنوان کدهای ماژول را دستکاری نکنید و انجام تغییرات را به یک متخصص و شخصی که دارای مهارت  کافی است ، واگذار کنید.

 

امیدواریم از این آموزش و ترفند لذت برده باشید.