قالب وردپرس گلیم Gleam - قالب شخصی گالری عکس

قالب وردپرس گلیم Gleam – قالب شخصی گالری عکس

قالب وردپرس گلیم Gleam – قالب شخصی | قالب گالری عکس وردپرس

یک قالب وردپرس خیره کننده با افکت های جذاب، شاید بیش از همه برای یک سایت شخصی یا سایت شرکتی مناسب باشد. همان طور که اخیراً بسیاری از هنرمندان و چهره های سرشناس و مشهور یک وبسایت شخصی برای خود دست و پا کرده اند و از آن طریق به معرفی خود و آثارشان می پردازند، هر شخص دیگری که اندک ذوق و استعداد از خود نشان دهد یا اینکه در یک زمینه خاص حرفی برای گفتن داشته باشد نیز می تواند بی درنگ سایت شخصی اش را راه اندازی و ایجاد نماید.

 

تردیدی نیست که مهم ترین عامل در موفقیت کار شما، جذابیت و البته میزان اعتبار محتوای سایت شما برای مخاطبان است. بیان شیوا و کلام تأثیرگذار حتی اگر بر روی یک تخته سنگ یا کتیبه ۲ هزار ساله نوشته شده باشد، یقیناً باعث تأثیرگذاری و انتقال مفاهیم به خوانندگان خواهد شد. همچنین اثری که هنرمند از خود خلق می کند، چنانچه از استانداردهای لازم برخوردار باشد می تواند بدون آراستن و زیبا سازی، افراد را مجذوب خود نماید. اما با همه اینها باید پذیرفت که محتوای خوب نمی تواند همه بار موفقیت را بر دوش کشد. همیشه آسان نیست که بتوان محتوایی تولید کرد که تحت هر شرایطی مخاطبان را تحت تأثیر خود قرار دهد و آنان را به تحسین مخاطب وادار نماید. از این گذشته، نوع و نحوه ارائه مطالب و تناسب آن با کالبدی که در آن قرار می گیرد نشان از احترام صاحب اثر به مخاطب دارد.

 

بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که به طور کلی در یک محیط رسانه ای، بهره گیری از قالب ها و صورت های متناسب با محتوا نه تنها مفید و مؤثر در انتقال مفاهیم است، بلکه به منظور حفظ جایگاه و احترام مخاطبان امری لازم و ضروری به شمار می آید. به همین منظور پیام رسانی و برقراری ارتباط در فضای مجازی و با استفاده از وبلاگ ها و وبسایت ها نیز نیازمند استفاده از قالب ها و جلوه های جذاب و البته متناسب با محتوا است.

 

در ابتدای این مطلب اشاره شد که چشم نوازی و خیره کنندگی می تواند برای وب سایت شخصی و نمونه کار بیش از هر عامل دیگر اثر مثبت داشته باشد. قالب وردپرسی گلیم Gleam به گونه ای ساخته شده است که می تواند چشم هر بازدید کننده را به خود خیره کند. این قالب با افکت های پر زرق و برق و نیز بارگذاری روان صفحات با استفاده از تکنیک اِی-جکس AJAX باعث ایجاد یک تجربه کاملاً منحصر به فرد خواهد شد که بی شک می تواند نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نماید. هم اکنون با بررسی این قالب استثنایی محصول کمپانی الگانت تمز همراه ما باشید.

 

بهره مندی قالب وردپرس گلیم Gleam از فناوری AJAX

نکته بسیار مهمی که در ابتدای بررسی این قالب باید بدان اشاره نمود، بهره گیری از فناوری AJAX در بارگذاری صفحات قالب است. برای آشنایی بهتر با قالب گلیم لازم است تا ابتدا پیرامون فناوری AJAX اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ای جکس مجموعه ای از استانداردهای وب است که با کمک آن می توان برنامه هایی مبتنی بر وب تولید کرد که به آسانی با کاربران تعامل داشته باشد. مهم ترین مزیت این معماری این است که با استفاده از تبادل بسته های کوچک داده با سرور، دیگر نیازی به بارگذاری صفحه وب نخواهد بود. بنابراین با استفاده از این تکنولوژی می توان در زمان و حجم تبادل داده صرفه جویی کرد. ضمن توضیحات بالا باید این نکته را نیز اضافه کرد که در قالب گلیم پس از باز کردن صفحه اصلی و ورود به سایت، دیگر نیازی به بارگذاری مجدد سایت نخواهد بود و حرکت میان برگه ها و نوشته ها به صورت پیوسته و بدون لود مجدد انجام خواهد شد. با این توضیح به سراغ معرفی اجزای صفحه اصلی خواهیم رفت.

 

قالب وردپرس گلیم Gleam - قالب شخصی گالری عکس

قالب وردپرس گلیم Gleam – قالب شخصی گالری عکس

صفحه خانگی منحصر به فرد با طراحی خیره کننده قالب گلیم Gleam

با ورود به قالب گلیم Gleam ، نمای بزرگی از تصویر پس زمینه و یک جعبه مستطیلی شامل لوگو و توضیح سایت در میان صفحه به چشم می آید. هنگامی که نشانگر ماوس بر روی این باکس قرار گیرد، گزینه هایی در زیر آن نمایان خواهد شد که افکت و جلوه حرکتی آن شما را مجذوب خود خواهد کرد. این گزینه ها در واقع همان منو و فهرست رایج در دیگر قالب ها محسوب می شود و نقش اصلی را در هدایت کاربران در گام اول ایفا می کند. نیاز به توضیح نیست که گزینه های این منو از طریق بخش «فهرست ها» در وردپرس تعیین و تنظیم می گردد.

 

با کلیک بر روی هر یک از این گزینه ها، تغییراتی در صفحه به وجود خواهد آمد و نهایتاً برگه مربوطه در میانه صفحه نمایان خواهد شد. نکته ای که باید در این مرحله به آن توجه داشت این است که پس از بارگذاری یک برگه دلخواه، منوی سایت و گزینه هایی که در صفحه اصلی سایت وجود داشت به شکل یک نوار افقی در پایین صفحه قرار گرفته و موقعیت شما را در هر زمان نشان خواهد داد. همچنین دو علامت جهت چپ و راست < > که در کناره های باکس هر برگه قرار گرفته اند می توانند شما را به برگه های بعدی یا قبلی این منو هدایت کنند. این امکان برای کاربران حالتی شبیه به ورق زدن یک کتاب را تداعی می کند.

 

مفهوم جدیدی از صفحه بندی سایت

نحوه باز شدن صفحات در قالب گلیم یادآور باز شدن پنجره ها در سیستم عامل محبوب ویندوز است. با کلیک بر روی لینک هر صفحه یک پنجره معلق در نمایشگر پدیدار خواهد شد که ظاهر آن شباهت زیادی به پنجره های موجود در ویندوز دارد. از جمله این شباهت ها می توان به داشتن کلید بستن پنجره (X) و نیز اسکرول بار اشاره کرد؛ با این تفاوت که بستن پنجره در اینجا به منزله بازگشت به صفحه اول سایت خواهد بود.

آنچه در پنجره هر پست شاهد آن هستیم عبارت است از بخش آدرس دهی یا به اصطلاح Breadcrumb که موقعیت فعلی شما را مشخص می کند، عنوان اصلی پست که با افکت درخشان و اندازه قلم بزرگ خود توجه خواننده را به خود جلب می کند، اطلاعات پست از جمله تاریخ ارسال و دسته بندی مربوطه، تصویر شاخص و بالاخره متن اصلی که بلافاصله بعد از آن نیز بخش مربوط به نظرات و فرم ارسال دیدگاه قرار گرفته است. در پنجره مربوط به برگه ها نیز شرایطی مشابه پست ها برقرار است با این تفاوت که امکان قرار دادن توضیح کوتاهی در زیر عنوان نیز مهیا گشته است.

 

تنظیم تصاویر پس زمینه متفاوت برای تک صفحات سایت

ویژگی مهم قالب وردپرس گلیم Gleam آن است که برای هر پست، برگه و صفحات مربوط به دسته بندی مطالب می توانید به دلخواه خود یک یا چند تصویر پس زمینه تعیین کنید. به این ترتیب شما می توانید در صفحه ویرایش نوشته یا برگه، تعدادی تصویر را به عنوان تصویر زمینه انتخاب کنید. نتیجه این خواهد شد که با ورود به آن نوشته، اسلایدی در زیر پنجره اصلی قرار گرفته و امکان تعویض پس زمینه را برای کاربر بوجود می آورد.

 

این امکان به همینجا ختم نشده و با توسعه آن به برگه نمونه کار یا Portfolio شاهد آن هستیم که در قالب وردپرس Gleam می توان گالری تصاویر با اندازه تمام صفحه ایجاد نمود. در این حالت برگه ای که ساخته می شود تصاویر را با حداکثر اندازه همراه با عنوان و توضیح هر تصویر نمایش می دهد. بی شک این ویژگی می تواند بهترین ابزار برای عکاسان و سایت های عکاسی و نمونه کار محسوب شود که با استفاده از آن می توان تصاویر را به بهترین نحو پیش روی بازدیدکننده قرار داد.

 

قالب وردپرس گلیم Gleam - قالب شخصی گالری عکس

قالب وردپرس گلیم Gleam – قالب شخصی گالری عکس

 

 

قالب گالری عکس Gleam همچون سایر قالب های شرکت الگانت تمز از امکانات جانبی زیر برخوردار است:

پنل تنظیمات اختصاصی

ePanel یا همان پنل تنظیمات قالب های کمپانی الگانت تمز شما را قادر می سازد کنترل همه بخش های قالب را بدست بگیرید بدون آنکه حتی با یک خط کد و برنامه نویسی رو به رو شوید. با پنل تنظیمات قالب ePanel می توان گزینه های مختلف را فعال و غیرفعال کرد، چیدمان صفحات را به دلخواه تغییر داد، محل های قرارگیری تبلیغات در سایت را مدیریت کرد، رنگ بسیاری از قسمت ها را تغییر داد، موارد مرتبط به بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا SEO را بهینه سازی کرد و …

کدهای کوتاه یا شورت کدها

تا کنون چینش و طراحی برگه ها و نوشته ها در وردپرس به این آسانی نبوده است! با استفاده از مجموعه بزرگ کدهای کوتاه Shortcodes قالب وردپرس گلیم Gleam می توانید صفحه آرایی های پیچیده و زیبایی را بدون سردرگمی در کدهای تو در تو ایجاد نمایید. کدهای کوتاه به شما کمک می کند تا به دور از ناامیدی بابت یادگیری تکنیک های پیشرفته طراحی وب، مطالب و محتوای خود را تا حد امکان متنوع و کاربردی جلوه دهید. بنابراین شما با استفاده از چند تگ ساده می توانید المان های خیره کننده ای ایجاد کنید.

قالب های برگه

قالب های برگه می تواند استایل ها و عملکردهای از پیش آماده شده را در اختیار شما قرار دهد. هر قالب می تواند بر روی یک برگه مجزا اعمال شده و ظاهر و کارایی آن را به یک فرم بی بدیل تبدیل کند. با قالب های برگه قالب وردپرس گلیم Gleam می توانید گالری تصاویر، فرم تماس، نقشه سایت، خوراک وبلاگ، برگه نمونه کار و … بسازید.

 

ویژگی های قالب وردپرس Gleam

  • بهره مندی از فناوری Ajax در بارگذاری صفحات
  • امکان قرار گیری تصاویر دلخواه به عنوان پس زمینه هر صفحه
  • گالری تصاویر تمام صفحه مناسب برای سایت های عکاسی
  • کنترل پنل اختصاصی ePanel برای تنظیمات قالب
  • بهره مندی از مجموعه کامل کدهای کوتاه الگانت تمز
  • پشتیبانی از سبک های مختلف برگه مانند برگه تماس، نقشه سایت، فرم جستجو، برگه ورود، برگه گالری و …
  • پشتیبانی از فهرست های وردپرس
  • کدهای استاندارد و سئوی بهینه و سازگار با موتورهای جستجو

 

دریافت سریع و رایگان قالب + نصب و راه اندازی قیمت : رایگان

قالب های رایگان در دی بی اس تم بطور مستقیم به پنل کاربری شما اضافه شده و به روز رسانی های آن همواره در اختیار شماست!
دریافت قالب های رایگان هزینه ای ندارد اما می توانید برای نصب و راه اندازی روی کمک ما حساب کنید.

افزودن به سبد خرید